Cazuri incheiate cu succes

Vezi toate
best deal recuperare
amenda poze ilegale

Cum actioneaza recuperatorii

SURSA: mediasinfo.ro

Recuperarea unei datorii de catre stat, companii sau persoane fizice este un proces lung, întortocheat, care consuma bani, timp si – de multe ori – nervi. Specialistii din piata sustin ca dificultatile întâmpinate în recuperarea creantelor au crescut odata cu adâncirea crizei financiara, dar si ca urmare a cresterii numarului de solicitari din partea creditorilor. Astfel, anul 2010 a fost un an dificil pentru economie si pentru populatie, lucru care s-a reflectat desigur asupra întregului proces de colectare. Potrivit firmelor de profil, cea mai des întâlnita piedica este aceea ca mare parte dintre creditori asteapta prea mult pâna apeleaza la o companie specializata în recuperarea creantelor. ”Una dintre principalele dificultati cu care totusi ne confruntam este faptul ca uneori creditorii asteapta prea mult timp înainte de a externaliza creantele, mizând pe echipele interne de colectare si pe capacitatea lor de a recupera creantele cu costuri scazute, astfel încât restantele respective ajung la noi spre recuperare de multe ori într-o faza destul de târzie, în care sansele de recuperare eficienta sunt diminuate. Cu cât decizia de externalizare se ia mai repede, sansele de recuperare cresc. Pe de alta parte, fata de alte tari europene, unde exista o alta educatie si informare financiara, în România debitorii încearca sa evite contactul cu agentia de colectare creante, pierzând astfel sansa de a afla propunerile benefice pe care aceste companii le pot avea pentru ei”, a declarat pentru Curierul National, Isabela Iacob, directorul general al Kruk International. În plus, reprezentantul Kruk International ne-a mai spus ca o alta dificultate pe care, în general, firmele de recuperare creante au avut-o în 2010, a constat în cresterea semnificativa a cheltuielilor de colectare, ca urmare a faptului ca debitorii, având în vedere criza, au platit mai greu datoriile, fiind astfel nevoie de utilizarea unor instrumente de recuperare mai sofisticate si de un proces de colectare mai intens. Pe de alta parte, Iulian Urban, fondatorul Agentiei de Colectare Debite Urban si Asociatii sustine ca cele mai mari probleme pe care le-au întâmpinat anul trecut au fost în special între o companie si clientul acesteia. ”În 2010 cele mai mari dificultati au fost întâmpinate în cazurile de insolventa, dizolvare sau încetarea activitatii companiilor debitoare, caz în care se prelungeste foarte mult perioada de recuperare efectiva a creantelor. De asemenea, consideram ca probleme mari au fost întâmpinate în creantele B2C (business to consumer) si nu în B2B în care Urban si Asociatii s-a axat”, a declarat pentru Curierul National Iulian Urban. Cum actioneaza recuperatorii? În ceea ce priveste planul de actiune a companiilor de profil, majoritatea mizeaza în prima faza pe o colectare amiabila, iar apoi recurg la instanta. ”În ceea ce priveste metoda cea mai eficienta de recuperare, preferam sa apelam într-o prima faza la colectarea amiabila a creantelor, atât pentru cazurile externalizate catre noi de partenerii de afaceri (banci, companii de telecomunicatii si societati de asigurare) cât si pentru creantele ce fac parte din portofoliile cumparate. Este preferabil din punctul nostru de vedere sa încheiem un aranjament de plata cu debitorul si, în acest sens, ne propunem sa fim un real suport pentru debitorii nostri, mai degraba consultant financiar decât recuperator de creante. Pe de alta parte însa, în situatia în care nu este posibila colectarea creantei prin recuperare amiabila, recuperarea se poate face si pe cale judiciara, în functie de tipul de portofoliu aflat în discutie si de bunavointa debitorului de a plati sau nu restantele pe care le înregistreaza fata de clientii nostri”, a explicat Isabela Iacob. În acelasi timp, reprezentantii Urban si Asociatii pun accent pe stabilirea unei bune comunicari între partile implicate. ”Strategiile noastre comune privesc investitia masiva în angajatii Urban si Asociatii si stabilirea unei bune comunicatii atât cu clientii cu care facem strategii de recuperare a creantelor lor, cât si cu debitorii pe care îi ajutam sa depaseasca perioada grea pe care o întâmpina”, a adaugat Iulian Urban.